Методичний порадник

Нормативні документи, які регулюють діяльність
вчителя зарубіжної  літератури

  1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів Скачати
  2. Концепція літературної освіти в 11-річній загальноосвітній школі Скачати
  3. Положення про навчальний кабінет світової літератури Скачати
  4. Завдання ДПА із світової літератури для учнів 9 класу Скачати
  5. Програма із світової літератури для учнів 5-9 класів (нова) Скачати
  6. Типове положення про атестацію педагогічних працівників Скачати
  7. Посадова інструкція завідуючого кабінетом  Скачати
  8. Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури та російської мови у 2013-2014 н.р. Скачати 
  9. Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури та російської мови у 2014-2015 н.р. Скчати
  10. Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури та російської мови у 2015-2016 н.р. Скачати
  11. Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури та російської мови у 2016-2017 н.р.  Відкрити
  12. Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури у 2017 - 2018 н.р. Відкрити

Календарно - тематичне планування уроків зарубіжної літератури

5 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

№ п/п
Зміст навчального матеріалу
К – сть год.
Дата
Примітка
1-2
ВСТУП – 2 год.
Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
Теорія літератури (ТЛ). Світова література, фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.
Література і культура (ЛК). Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.
Україна і світ (УС). Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.
Елементи компаративістики (ЕК). Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).


2



3
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ – 17 год.
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.
(ТЛ) Антитеза, алегорія, автор, початкові поняття про оригінал і переклад.
(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).




1


4 – 5
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.


2


6
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя). Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро. Національний колорит японських казок.
(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик; Фарбований Шакал – Фарбований Лис та ін.).
(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами. 


1


7
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.


1


8
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Сіндбада – Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 


1


 9 – 10
Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти» (1 за вибором учителя). Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.


2


11 – 12     
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про рибака та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» (1 за вибором учителя). Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості                  О. Пушкіна. Система образів. Автор. 


2


13 – 14
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875).  «Соловей», «Непохитний олов’яний солдатик», «Дикі лебеді»  (1 за вибором учителя). Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»; соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».  Боротьба добра і зла в казці «Дикі лебеді».


2


15 – 16
Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.


2


17
РМ № 1. Бесіда про улюблені казки.

1


18
ПЧ № 1. Вікторина «Чи знаємо ми казки народів світу»

1


19
Контрольна робота № 1. Казки народів світу. Тест.

1


20 – 21





22
ПРИРОДА І ЛЮДИНА – 11 год.
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). 



(ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема,             ідея, епітет, метафора. 
(ЛК) Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.



2






1


23 - 24
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.  



2

Вивчити напамять
25 – 26
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).


2

Вивчити напамять
27 - 28
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап», «Лобо», «Доміно» (1 за вибором учителя). Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого. Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору. 


2


29
РМ № 2. Письмова робота на тему, запропоновану вчителем.

1


30
ПЧ № 2. (УС) Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів  про природу.
(ЕК) Елементи фольклору в літературних творах про природу.


1


31
Контрольна робота № 2. Природа і людина.
Літературна вікторина

1


32
Урок виразного читання.

1



33 - 38
СВІТ ДИТИНСТВА – 12 год.
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. Том Сойєр і  Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв. Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
  (ТЛ) Портрет.  Початкові поняття про сюжет, повість, роман.
(ЛК) Втілення сюжетів творів Марка Твена і                         Е. Портер у  кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.
(УС) Українські перекладачі творів Марка Твена, Е.Портер.
(ЕК) Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Поліанна

6















39 - 44
Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. Поліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни. Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

6


45
РМ № 3. Порівняльна характеристика героїв прочитаних творів (усно).

1


46
ПЧ № 3. Твори Марка Твена (за вибором учителя).

1


47
Контрольна робота № 3. Світ дитинства.
Літературний диктант.
1


48 – 52
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ – 10 год.
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню. Особливості художньої мови твору. 
 (ТЛ) Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш.
(ЛК) Втілення сюжету повісті-казки Л.Керрола «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).
(УС) Переклади й видання книг Л. Керрола.
(ЕК) Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі. 

5


53 – 57
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.


5


58
Контрольна робота № 4. Сила творчої уяви. Тест.

1


59 – 60



















61
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА – 2 год.
У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
 (1-2 твори за вибором учнів і вчителя)
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Доброта і щирість головного героя.
Туве Янсон (1914-2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця» (1 за вибором). Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. 


(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору.
 (ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

2





















1


62
ЗМ  №  4. Письмова робота на тему, запропоновану вчителем.

1


63
ПЧ № 4. (ЛК) Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.
(УС) Сучасні дитячі літературно-художні видання (журнали, газети тощо).


1


64
Урок виразного читання.

1


65
Контрольна робота № 5.  Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Тест.

1


66
Рекомендація літератури для читання влітку.

1



67 – 70
ПІДСУМКИ
Повторення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

4



6 клас

№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
І семестр
ВСТУП
1
Література як вид мистецтва. Художній образ. (1 год).


МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
2
Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах народів світу. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Індійські міфи. (1 год).


3
Єгипетські міфи. Міф про Ра та Апопа. Міф про Тефнут. (1 год).


4
Грецькі міфи. Міф про Прометея. (1 год).


5
Міфи про Геракла. (1 год).


6
Міфи «Нарцис», «Пігмаліон». (1 год).


7
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». (1 год).


8
Контрольна робота № 1. Міфи народів світу. (1 год).


МУДРІСТЬ БАЙКИ
9
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. (1 год).


10
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (1 год).


11
Урок виразного читання. Виразне читання байок І. Крилова. (1 год).


ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
12
Урок позакласного читання. Данієль Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
13
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів Скарбів». (1 год).


14
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (пірат Сілвер і його поплічники). (1 год).


15
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (товариші Джима Гокінса). (1 год).


16
Урок виразного читання. Виразне читання прозового твору («Острів Скарбів», розділ ХХVIII «У ворожому таборі»). (1 год).


17
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса. (1 год). 


18
Урок позакласного читання. Жуль Верн «Діти капітана Гранта». (1 год).


19
Контрольна робота № 2. Мудрість байки. Пригоди і фантастика (Р.Л. Стівенсон). (1 год).


20
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса. (1 год).


21
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації особистості Скруджа. (1 год).


22
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Традиції Різдва в родинах Кретчита і Фреда. (1 год).


23
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Духовне переродження Скруджа як наслідок осмислення ним свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання. (1 год).


24
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»). (1 год).


25
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Гоголь і Україна. (1 год).


26
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет і композиція повісті. (1 год).


27
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та інші; різдвяні символи; елементи казки). (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
28
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Реальне й фантастичне в повісті. Подорож Вакули до Петербурга. (1 год).


29
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Система образів повісті. Тема кохання. (1 год).


30
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Засоби створення комічного в повісті. Образи чорта й Солохи. (1 год).


31
Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя та «Різдвяна пісня в прозі…» Ч. Діккенса. (1 год).


32
Контрольна робота № 3. Пригоди і фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). (1 год).


33, 34
Резервні уроки. (2 год).


ІІ семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
35
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості й малодушності. Антитеза як художній засіб і композиційний прийом. (1 год).


36
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості. (1 год).


37
Урок позакласного читання. О. Генрі «Вождь червоношкірих». (1 год).


38
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Особливості сюжету та ідеї оповідання. (1 год).


39
Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Анонімність головного героя та її зв’язок з ідеєю оповідання. Довкілля у зв’язках з головним героєм твору. (1 год).


40
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної культури: пошук свого місця в сучасному світі. (1 год).


41
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка. (1 год).


42
Урок виразного читання. Мелодекламація уривка з повісті В. Короленка «Сліпий музикант». (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
43
В. Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у світі. Петро та Евеліна. (1 год).


44
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського. Тема мистецтва в повісті. (1 год).


45
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц» – філософська алегорична казка-притча. (1 год).


46
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі. (1 год).


47
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Головні життєві цінності в казці-притчі. Алегоричні образи. Афористичність мови. (1 год).


48
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Головні життєві цінності в казці-притчі. Образ маленького принца. (1 год).


49
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Зорепад істин А. де Сент-Екзюпері» (за філософською казкою-притчею «Маленький принц»). (1 год).


50
Контрольна робота № 4. Людські стосунки. (1 год).


ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
51
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. (1 год).


52
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза «рідний край – чужина». Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо). (1 год).


53
Генрі Вордсворт Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі. Елементи фольклору у творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. (1 год).


54
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Туристичні листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. (1 год).


55
Урок виразного читання. Поетичне бачення світу. (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
56
Контрольна робота № 5. Поетичне бачення світу. (1 год).


ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
57
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. (1 год).


58
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору. (1 год).


59
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору – віра в перемогу людського розуму. (1 год).


60
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства. (1 год).


61
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний твір. (1 год).


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Зростання і взаємини ЗІ СВІТОМ
62
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. «Міо, мій Міо». (1 год).


63
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над злом. (1 год)

         
64
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. (1 год).


65
Урок позакласного читання. Крістіне Нестлінгер «Начхати нам на огіркового короля!». (1 год).


66
Контрольна робота № 6. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. (1 год).


ПІДСУМКИ
67, 68
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (2 год).


69, 70
Резервні уроки. (2 год).



7 клас



п / п

 

Дата

проведення

 

 Розділ,  тема  уроку

 

К-сть  годин


Примітки


1.      Вступ


1.

2.



Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини.

Цінність внутрішнього світу людини та її вчинків (на прикладі прочитаних творів).

1

1




2.      Героїчні пісні та балади у світовій літературі


3.



4.


5.
Р.
6.




7.
Р.
8.



Давньоруські билини про Іллю Муромця. Легендарна історія Київської Русі як сюжетна основа билин. Втілення в них уявлень про патріотизм, героїзм, ідеальних народних  героїв.

Урок виразного читання. Билина «Ілля Муромець і Соловей-Розбій-ник» та її героїчний зміст.

ПЧ.  Російські билини (за вибором учня або вчителя).

Фольклорні балади про Робіна Гуда. Легенди про шляхетного розбійника — втілення мрії англійського народу про захисника від несправедливості. Історичне тло балад. Багатогранність образу Робіна Гуда, його друзі та вороги.

ПЧ.  Англійська народна балада «Як Робін Гуд зустрів свою смерть».

Сербська народна балада «Смерть матері Юговичів», її стриманий, напружений драматизм. Ознаки фольклорної балади у творі. Сербські епічні пісні й українські козацькі думи.


1



1


1

1




1

1




9.


10.


11.


12,
13.


14.



15.


16.
Р.
17.
Р.




Л І Т Е Р А Т У Р Н А      Б А Л А Д А
Франсуа Війон  (між 1431-1432 — після 1463). «Балада  прикмет».
Особливості жанру літературної балади.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759 — 1805). Утвердження самоцінності людського життя в баладі Шиллера «Рукавичка».

Йоганн Вольфганг Гете (1749 — 1832). «Вільшаний король».
Переплетіння психологічного, фантастичного та реального в баладі Гете.

Поетизація давньоруської минувшини в баладі Олександра Пушкіна «Пісня про віщого Олега». Зацікавленість Пушкіна історією Київської Русі.

Роберт Льюїс Стівенсон (1850 — 1894). «Вересковий мед» Стівенсо-на — героїчна балада. Уславлення в ній подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні  елементи  в  творі.

Адам Міцкевич  (1798 — 1855). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади «Альпухара» (із поеми «Конрад Валленрод»).

Урок виразного читання. Читання літературних балад напам’ять.

РМ (письмово). Стислий відгук про прочитану літературну баладу (навч. робота).



1


1


1


2



1



1


1

1


1-2 балади вивчити напамять
(за вибором учня)


18.




Контрольна робота з теми “Героїчні пісні та балади у світовій літературі” (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання тощо).


1





3.      Героїчне минуле  в  літературі


19.



20.


21.


22,
23.

24.


25.

26.

27.

28.





Вальтер Скотт (1771 — 1832) — засновник жанру історичного роману. Широка панорама життя середньовічної Англії в романі «Айвенго».


Зображення в романі «Айвенго» боротьби англосаксів з норманами в
ХІІ ст. і усобиць норманів.

Історичний колорит у творі. Втілення найкращих народних рис в образах Гурта, Вамби та розбійників Робіна Гуда.

Зображення в романі представників саксонської знаті. Характеристика об-разів Седріка Сакса та Ательстана.

Жіночі образи в романі. Ідея віротерпимості. Ровена і Ребекка — дві різні долі.

Історія і доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство.

РМ (усно). Порівняльна характеристика Айвенго і Бріана де Буагільбера.

Контрольний твір за романом В. Скотта «Айвенго».

Контрольна робота з теми “Героїчне минуле в літературі” (тести, літературний диктант, розгорнуті відповіді на запитання…).

1



1


1


2


1


1

1

1

1





















4.      Україна  та  її  історія  в  літературі


29.

30,
31.


32.

33.

34.

35.


36.

37,
38.





Микола Гоголь (1809 — 1952). Гоголь і Україна.

«Тарас Бульба». Зображення в повісті любові до України, героїзму, мужності й ратної звитяги українського народу в боротьбі за рідну землю.  Робота з текстом.

Бойове товариство, побут і звичаї запорожців.

Втілення в образі Тараса Бульби кращих рис запорозького козака.

Остап і Андрій. Порівняльна характеристика синів Тараса.

РМ (усно). Сладання плану порівняльної характеристики Остапа та Андрія.

Урок виразного читання. Картини природи в творі.

Райнер Марія Рільке (1875 — 1926). Рільке і Україна. «Пісня про Правду». Уславлення боротьби за незалежність у творі. Роль народної пісні в оповіданні. Україна та її історія очима австрійця Рільке.


1

2



1

1

1

1


1

2


















5.   Пригоди  та  фантастика


39,
40.


41.


42.

43.


44.

45.

46.





Джонатан Свіфт(1667 —1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (ч. І).
Сатиричне зображення в творі англійської дійсності ХVІІІ ст. Ліліпутія — Англія крізь зменшувальне скло сатири.

Державний устрій, закони та звичаї Ліліпутії. Війна між Ліліпутією та Блефуску, її причини й наслідки.

Життя Гуллівера у ліліпутів. Характеристика головного героя.

Артур Конан Дойль (1859 — 1930). «Собака Баскервілів». Захоплююча інтрига — основа детективного твору.

Шерлок Холмс і доктор Ватсон — класичний  детективний  дует.

Всесвітня популярність творів про Шерлока Холмса.

Контрольна робота з тем «Україна та її історія в літературі», «Пригоди та фантастика» (комбінована контрольна робота).


2



1


1

1


1

1

1

 



6.  Краса  чистих  людських  взаємин


47.


48.


49.

50.

51.
Р.

52.

53.

54.


55.






О. Генрі (1862 — 1910). «Останній листок». Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання  життєвих  негараздів.

Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього.

Гуманізм новели «Останній листок».

ПЧ. Символи самовідданого кохання в новелі О. Генрі «Дари волхвів».

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Своєрідність розвяза-ння проблеми батьків і дітей.

Формування характеру Деві за надзвичайних обставин.

Характеристика Бена і Деві.

Необхідність боротьби «до останнього дюйма», а також подолання «оста-ннього дюйма», що розділяє людей, — провідна думка оповідання.

РМ (письмово). Твір-роздум “Чи здійснилася мрія старого Бермана?»
(за новелою О. Генрі «Останній листок») або твір за оповіданням Дж. Олдріджа «Останній дюйм».


1


1


1

1


1

1


1

1

1





 


7.  Література  проти  війни
9

56.


Олександр Твардовський (1910 — 1971). «Я був вбитий під Ржевом…», «На карб не ставте дотепер мені…».  Поетизація подвигу у Великій Вітчизняній війні простих солдатів, які полягли «в безіменних болотах», «на безіменних висотах», але врятували від фашизму Батьківщину  і людство. Проблема історичної пам’яті й моральної відповідальності перед тими, які полягли на війні («На карб не ставте дотепер мені…»).


1

 



57.



58.

59.



60.


61.


62.




Генріх Белль  (1917 — 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Засудження жахів війни в творчості німця Белля. Герой твору як  жертва війни.

Високий антивоєнний і гуманістичний пафос твору.

Михайло Шолохов (1905 — 1984). «Доля людини». Трагічна доля од-нієї людини як втілення трагедії усього народу під час Другої світової війни.

Вміння Андрія Соколова залишатися справжньою людиною і патріотом у найскладніших життєвих випробуваннях.

ПЧ. «Ніхто не забутий, ніщо не забуте». Тема історичної  памяті в літературі.

Контрольний твір «Засудження війни в оповіданні Генріха Белля»  («Людська доля. Чи відіграє вона вирішальну роль в житті людини?»).


1



1

1



1


1


1

 

 

 

 


8.  Мистецтво   бути   людиною

63.





64.



65.



66,
67,
68.



Редьярд Кіплінг  (1865 — 1936).
«Якщо…».  Уславлення сильної особистості, здатної за будь-яких  умов і обставин залишатися Людиною, протистояти ницим смакам і думкам юрби, залишатися гідним у стосунках із можновладцями, робити добрі справи, не хизуючись  цим.

Урок виразного читання. Виразне читання напам’ять вірша Р. Кіплінга «Якщо...» (закінчений уривок за вибором учня).


Контрольна робота з тем «Література проти війни», «Мистецтво бути людиною» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).

Резервні години.

1





1



1



3

 

Вивчити напам’ять уривок з вірша Кіплінга «Якщо…»

 

 

 


  1.  Підсумок


2

 

1 год. за І сем.

 


69,
70.


Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.


2

 









Коментарі