Буктрейлер –
сучасна форма реклами книги
Сьогодні всі говорять про «кліповість мислення
сучасних дітей» і про те, що телевізор – комп’ютер – гаджети витіснили стару
добру книгу. Саме час взяти до уваги сильні сторони візуальної культури.
Комп′ютер та інформаційні технології стали невід′ємною частиною нашого життя.
Тому перед сучасними вчителями – словесниками постає питання, чи зможемо ми,
використовуючи Інтернет, виховати нове покоління та зберегти цікавість до
книги.
Всі ми звикли до звичайного
способу зацікавити книгою з книжкової виставки. Це, коли книги красиво стоять
на поличках. Але заразз'являються все нові і нові форми роботи в бібліотеках.
Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер
- це буктрейлер. Що ж це таке?
З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп,
призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на
причепі. А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами
книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про
книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002
році, а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на
публіці ролик був показаний в 2003 році. Це був буктрейлер до десятого романа
вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Тоді це більше нагадувало
музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість споживача. Зараз в США над
створенням буктрейлерів працюють провідні кіностудії. В Росію та Україну цей
спосіб просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною
заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.
Першими просувати буктрейлери стали книжні видавництва, побачивши в
цьому ресурсі новий інструмент для книжкового бізнесу (в Україні це видавництво
«Грані Т»). Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.
Дітей частенько залучають до створення буктрейлерів.
Судячи з їх якості та дитячої фантазії, їм це явно приносить велике
задоволення.
На сьогоднішній
день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в
стилі Power Point він перетворився на справжнє мистецтво. Як же створити
буктрейлер? Нічого складного, потрібно лише виконати кілька порад.
Шість кроків для створення бук трейлера:
1. Вибір книги для
реклами. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може бути безліч. Це
- реклама нових книг, просування книг-ювілярів, створення буктрейлерів,
приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових виставок.
2. Створення
сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа
Вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і
вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж
буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Тому до написання
тексту сценарію потрібно підходити особливо ретельно.
Увага! Відеоролик
не повинен бути довгим, не більше 3-4 хвилин, так як це оптимальний час, щоб
утримати увагу глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап
роботи - добрати матеріали для відеоряду. Для буктрейлера можна підібрати
малюнки, відсканувати ілюстрації книги, зняти власне відео або знайти потрібне в мережі Інтернет (пам'ятаємо про
авторське право!). Завантажені
відеофайли потрібно конвертувати у формат avi. Для цього можна використати
безкоштовну універсальну програму для конвертування файлів відео, аудіо та
зображень Format Factory. За необхідності її можна завантажити з Інтернету
(http://www.pcfreetime.com).
4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм.
Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5. Для роботи з
відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати програму
Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК, так як входить в пакет Microsoft
Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з цифрової
відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відео заготовки,
титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому
ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується для
створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
6. Заключний етап
- відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову
доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В результаті буктрейлер можна
рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних соціальних мережах.
Чи можливо зацікавити читанням через
буктрейлери - велике питання. Але вхопитися за цю ниточку все ж варто. Адже це
наша спільна справа - пробуджувати інтерес і любов до Книг.
Коментарі
Дописати коментар